Gratis oefening

Let jij wel eens op je adem als je achter je bureau zit?
Of wanneer je de berichten op je telefoon checkt?
Of wanneer je spreekt in het openbaar, autorijdt, nog snel de supermarkt binnen rent, in de trein zit of televisie kijkt?
Eigenlijk is het interessant om tijdens verschillende situaties eens te checken wat je op dat moment met je adem doet.je zult dan waarschijnlijk merken dat je adem vaak niet optimaal functioneert. Hoe je dat merkt? Vaak is de adem niet diep, maar oppervlakkig, hoog in je borst, voel je je nek- en schouder-spieren meebewegen, adem je snel en soms houd je je adem onnodig vast. Veelal zijn dit tekenen van stress.

Wanneer je dit ervaart kun je even kort de tijd nemen om de volgende oefening te doen:

sluit je ogen, zet je voeten stevig op de grond, ontspan je schouders en ontspan je gezicht.
Adem nu enkele malen heel bewust diep naar je buik en naar je onderrug. Je zult merken dat je meteen ontspant!
Adem dan eens 7 keer op de volgende manier:

  • adem 4 tellen in via je neus
  • houd je adem 7 tellen vast
  • adem 8 tellen uit door je mond op de fffffffff

 

 

Als je vragen hebt mag je me altijd even mailen of bellen!